අපි
දන්නවා අලුතින් පද්ධතියක් ස්ථාපනයකළාට පස්සෙ ඒක ක්රියාත්මක කරද්දි නොයෙකුත් ගැටලු
පැන නගිනවා. මේ පරිගණක පද්ධතියක තියෙන විශේෂම ලක්ෂණය තමයි තාක්ෂණයෙ ශීඝ්ර
දියුණුවත් සමග නිරන්තරයෙන් යාවත්කාලීන කරන්න සිදුවෙන එක.
ඉතින් පද්ධති නඩත්තු අදියරේදී වෙන්නෙ පද්ධතියට බලපාන වෙනස්කම් පරීක්ෂාකරලා ඒ
සදහා අවශ්ය යෝජනාවන් පද්ධති නඩත්තු කමිටුව මගින් ආයතනයෙ කළමණාකාරීත්වට ඉදිරිපත්
කරන එක. ඒ වගෙම පද්ධති නඩත්තු සහ ආයතනයෙ කළමණාකාරීත්වය විසින් අවධානය යොමුකළ යුතු
නිර්නායක කිහිපයකුත් තියෙනවා.
1. පද්ධතියක අරමුණු
2. කාර්යක්ෂමතාවය
3. ඵලදායීතාවය
4. යොදාගන්නා තාක්ෂණය
5. වැයවන පිරිවැය
6. ආරක්ෂාව සහ පද්ධතිය මගින් ලැබෙන ප්රතිලාභ
ඉතින්
මෙම අවධියෙදී හඳුනාගන්නා වෙනස්වීම් සිදුකරන්න ඕන මෙම ඉහත වෙනස්වීම්වලට අනුවයි.
à විශ්ලේෂක සමග වැඩකිරීම හා නඩත්තුකිරීම වැඩසටහන් සම්පාදක
විසින් ක්ෂණිකව කළ යුතුය.
à වෙනස්කම් ක්ෂණිකව පද්ධතියට එක් කළ යුතුය.
à ව්යාපාරික ක්රමවල කුඩා වෙනස්කම්, නීත්යානුකූල අවස්ථා,
භාහිර සාධක, සමාගම් වෙළදපල තත්වය වෙනස්වීම වැනි කරැණු නිසා තවදුරටත් අනාගතයෙදී වෙනස්කම්
සිදුකිරීමට විය හැකිය.
à නඩත්තු වැඩ සටහන් සම්පාදක සත්ය වශයෙන්ම මොඩියුල ලියනලද
පුද්ගලයාම විය නොහැකි නිසා නිර්මාතෘ හැරගොස් ඇති අවස්ථා විය හැකි
නිසාත් කුඩා සම්පාදක කණ්ඩායම් යොදා පද්ධතිය හැසිරවීමට සිදුවිය හැකිය.
ප්රලේඛණය (Documentation)
පද්ධතියක් නිර්මාණය කිරීමෙදී ලැබුණු
ලිපි ලේඛන වැනි දේවල් පද්ධතියක් වෙනස්කරද්දි හරි අලුත් පද්ධතියක් හඳුන්වාදීමෙදී
හරි අවශ්යවෙනවා. ඒ හින්දා ඒවා සුරක්ෂිත පිළිවෙලකට තබාගැනීම තමයි මෙම ප්රලේඛනය
කියලා කියන්නෙ. එවැනි ලිපි ලේඛන නම්,
1. මූලික විමසාබැලීම් ලේඛණ
2. ශක්යතා අධ්ය්යන වාර්තා
3. අවශ්යතා වගු
4. විශ්ලේෂණ මෙවලම්
5. ව්යාපාර පද්ධති විකල්ප යෝජනා
6. පරිශීලක අත්පොත්
0 comments:
Post a Comment